U vetru di quarzu hè u materiale di basa per a produzzione di fibre ottiche perchè hà una bona prestazione di trasmissione UV è assorbimentu assai bassu di luce visibile è luce vicinu à l'infrarossu. Oltre à u coefficiente di espansione termica di u vetru di quarzu hè estremamente chjucu. A so stabilità chimica hè bona, è e bolle, e strisce, l'uniformità è a birrefringenza sò paragunevuli à quelle di u vetru otticu ordinariu. Hè u megliu materiale otticu sottu l'ambiente duru.

Classificazione per pruprietà ottiche:

1. (Far UV Optical Quartz Glass) JGS1
Hè un vetru di quarzu otticu fattu di petra sintetica cù SiCl 4 cum'è materia prima è scioltu da una fiamma ossidrogena di alta purezza. Cusì cuntene una grande quantità di idrossilu (intornu à 2000 ppm) è hà una prestazione eccellente di trasmissione UV. In particulare in a regione UV d'onda corta, a so prestazione di trasmissione hè assai megliu cà tutti l'altri tipi di vetru. A velocità di trasmissione UV à 185nm pò ghjunghje à 90% o più. U vetru di quarzu sinteticu ottiene un piccu di assorbimentu assai forte à 2730 nm è ùn hà alcuna struttura di particella. Hè un eccellente materiale otticu in a gamma di 185-2500nm.

2. (Vetru di Quartz Otticu UV) JGS2
Hè vetru di quarzu pruduttu da raffinazione di gasu cù u cristallu cum'è materia prima, chì cuntene decine di impurità metalliche PPM. Ci sò picchi di assorbimentu (cuntenutu hydroxyl 100-200ppm) à 2730nm, cù striscia è struttura di particella. Hè un bonu materiale in a banda di onde di 220-2500 nm.

3. (Infrared Optical Quartz Glass) JGS3
Hè un tipu di vetru di quarzu pruduttu da u fornu à pressione sottovuoto (vale à dì metudu di elettrofusione) cù cristallu o sabbia di quarzu di alta purezza cum'è materia prima chì cuntene decine d'impurità metalliche PPM. Ma hà piccule bolle, struttura di particule è frange, guasi micca OH, è hà una alta trasmissione infrarossa. A so trasmissione hè più di 85%. A so gamma di applicazione hè di materiali ottichi 260-3500 nm.

 

Ci hè ancu un tipu di vetru di quarzu otticu di tutte e bande d'onda in u mondu. A banda di applicazione hè 180-4000nm, è hè prodotta da deposizione di fase chimica in plasma (senza acqua è H2). A materia prima hè SiCl4 in alta purezza. Aghjunghjendu una piccula quantità di TiO2 pò filtrà l'ultraviolet à 220nm, chì si chjama vetru di quarzu senza ozonu. Perchè a luce ultraviolet sottu 220 nm pò cambià l'ossigenu in l'aria in ozone. Se una piccula quantità di titaniu, europiu è altri elementi sò aghjunti in u vetru di quartzu, l'onda corta sottu à 340nm pò esse filtrata. U so usu per fà una fonte di luce elettrica hà un effettu di salute nantu à a pelle umana. Stu tipu di vetru pò esse cumpletamente senza bolla. Hà una trasmissione ultravioletta eccellente, in particulare in a regione ultravioletta à onda corta, chì hè assai megliu cà tutti l'altri vetri. A trasmissione à 185 nm hè 85%. Hè un ottimu materiale otticu in a banda d'onda 185-2500nm di luce. Perchè stu tipu di vetru cuntene u gruppu OH, a so trasmissione infrarossa hè scarsa, soprattuttu ci hè un grande piccu di assorbimentu vicinu à 2700nm.

Rispuntendu à u vetru di silicatu ordinariu, u vetru di quarzu trasparente hà una prestazione eccellente di trasmissione in tutta a lunghezza d'onda. In a regione infrarossa, a trasmissione spettrale hè più grande di quella di u vetru ordinariu, è in a regione visibile, a trasmissione di u vetru di quarzu hè ancu più altu. In a regione ultravioletta, in particulare in a regione ultravioletta à onda corta, a trasmissione spettrale hè assai megliu ch'è l'altri tippi di vetru. A trasmissione spettrale hè influenzata da trè fattori: riflessione, diffusione è assorbimentu. U riflessu di u vetru di quartzu hè generalmente 8%, a regione ultravioletta hè più grande, è a regione infrarossa hè più chjuca. Dunque, a trasmissione di u vetru di quartzu ùn hè generalmente più di 92%. A sparghjera di u vetru di quartzu hè chjuca è pò esse ignorata. L'assorbimentu spettrale hè strettamente ligatu à u cuntenutu di impurità di u vetru di quarzu è u prucessu di produzzione. A trasmissività in a banda inferiore à 200 nm rappresenta a quantità di cuntenutu di impurità metallica. L'assorbimentu in 240 nm rappresenta a quantità di struttura anossica. L'assorbimentu in banda visibile hè causatu da a presenza di ioni di metallu di transizione, è l'assorbimentu in 2730 nm hè u piccu di assorbimentu di idrossilu, chì pò esse adupratu per calculà u valore di idrossilu.